Oleje

10W40: jaki to olej? Co mówi nam to oznaczenie?

10W40: jaki to olej? Co mówi nam to oznaczenie?
Oleje

Olej 10W40 z jego charakterystycznymi właściwościami i szerokim zastosowaniem, stanowi istotny element dbałości o silnik. Czym dokładnie jest ten rodzaj środka smarnego i jakie tajemnice kryją się za jego oznaczeniem? Odpowiadamy.

Oznaczenie oleju silnikowego 10W40: co oznacza?

Oznaczenia oleju 10W40 mogą na pierwszy rzut oka wydawać się zagadkowe, ale kryją w sobie ważne informacje o właściwościach produktu. Klucz do zrozumienia tych oznaczeń kryje się w systemie klasyfikacji SAE (Society of Automotive Engineers). 

Olej silnikowy 10W40 jest więc wszechstronnym wyborem, gwarantującym ochronę i wydajność w różnorodnych warunkach termicznych.

10W40 w niskich temperaturach 

Zimowe miesiące to wyzwanie dla każdego silnika, szczególnie podczas porannych rozruchów. Właśnie tutaj olej silnikowy 10W40 pokazuje swoją prawdziwą wartość. Dzięki niskiej lepkości przy niskich temperaturach, oznaczonej jako "10W", ten rodzaj oleju zapewnia płynność i łatwy przepływ, co jest kluczowe dla skutecznego smarowania silnika w chłodne poranki. Ułatwia to rozruch, redukując ryzyko zużycia silnika, co jest częstym problemem w zimowych warunkach. Oznaczenie oleju silnikowego 10W40 zapewnia, że nawet w mroźne dni olej szybko dociera do wszystkich krytycznych części silnika, chroniąc je przed przyspieszonym zużyciem. Jest to zatem doskonały wybór dla kierowców, którzy szukają oleju, który zapewni ich samochodowi niezawodną ochronę w szerokim zakresie temperatur, szczególnie podczas zimowego sezonu.

  • Pojemność

  • Ochrona silnika w wysokich temperaturach

    Olej o oznaczeniu 10W40 to wybór gwarantujący solidną ochronę silnika, szczególnie w wysokich temperaturach. Cyfra "40" w tym oznaczeniu wskazuje na zachowanie lepkości oleju w warunkach ciepłych, co jest kluczowe dla zachowania jego smarności i ochronnych właściwości. Podczas gdy wysoka temperatura pracy silnika stanowi wyzwanie dla większości olejów, 10W40 utrzymuje optymalną gęstość, co zapewnia ciągłe i skuteczne smarowanie ruchomych części. Właśnie ta lepkość jest odpowiedzialna za utrzymanie filmu olejowego na komponentach silnika, zapobiegając ich przegrzaniu i zużyciu. Jest to szczególnie ważne w przypadku intensywnej jazdy, długich tras, czy też w sytuacjach, gdy silnik narażony jest na ciężką pracę, taką jak holowanie. Olej 10W40 sprawdza się więc w ekstremalnych warunkach, chroniąc silnik przed przedwczesnym zużyciem.

    Można więc powiedzieć, że olej 10W40 jest uniwersalnym środkiem smarnym. Dzięki temu, że zachowuje swoje właściwości zarówno przy niskich, jak i wysokich temperaturach, jest to idealny wybór dla klimatu umiarkowanego. Jego formuła pozwala na efektywną pracę zarówno w chłodniejszych, jak i cieplejszych warunkach, co oznacza, że kierowcy mogą polegać na tym oleju przez cały rok. 

    10W40 – idealny wybór dla silników benzynowych i Diesla

    Olej 10W40 zyskał uznanie jako uniwersalny wybór dla różnorodnych rodzajów silników, zarówno benzynowych, jak i Diesla. Dzięki swojej zrównoważonej formule półsyntetycznej jest w stanie zapewnić optymalne smarowanie i ochronę w szerokim spektrum warunków pracy, co czyni go doskonałym wyborem dla wielu pojazdów. W silnikach benzynowych olej ten skutecznie redukuje tarcie i zużycie, poprawiając wydajność i przedłużając żywotność silnika. Dla silników Diesla, gdzie wyzwaniem jest często większa ilość sadzy i zanieczyszczeń, 10W40 efektywnie wychwytuje te cząstki, chroniąc silnik przed uszkodzeniami i zapewniając jego czystość. Jego wszechstronność sprawia, że jest to popularny wybór wśród kierowców poszukujących niezawodnego i sprawdzonego rozwiązania dla swojego pojazdu.

    Postaw na najwyższej klasy olej 10W40

    MIHEL Ceramic Oil® 7200 10W40 to zaawansowany olej ceramiczny, zapewniający wysoką ochronę silnika w różnych warunkach. Dzięki unikalnej technologii nanoceramicznej olej ten cechuje się wyjątkowymi właściwościami fizykochemicznymi, przewyższającymi tradycyjne oleje. Jest idealny dla nowoczesnych konstrukcji silników, w tym tych z układami LPG/CNG. Olej zapewnia ochronę antykorozyjną, utrzymuje czystość silnika, a dzięki właściwościom nanoceramiki, skutecznie zmniejsza tarcie i zużycie podzespołów, poprawiając sprawność mechaniczną. Spełnia normy ACEA A3/B3 oraz API CF/SL, co gwarantuje jego wysoką jakość i bezpieczeństwo dla różnorodnych typów silników.

    Kiedy i jak bezpiecznie mieszać olej 10W40?

    Podczas dokonywania wymiany oleju, często pojawia się pytanie o możliwość mieszania oleju 10W40 z innymi płynami. Zasadniczo może on być mieszany z innymi olejami o tej samej klasie jakościowej i lepkości, co może być przydatne w sytuacjach awaryjnych lub gdy wymagane jest uzupełnienie poziomu oleju. Ważne jest jednak, aby pamiętać o kilku kluczowych zasadach. Przede wszystkim, należy sprawdzić etykietę i specyfikację oleju, aby upewnić się, że mieszane oleje są ze sobą kompatybilne. Ponadto eksperci zalecają, aby nie mieszać olejów syntetycznych z mineralnymi, ponieważ może to wpłynąć na ich właściwości smarujące i ochronne. W idealnych warunkach najlepiej jest stosować olej tej samej marki i typu, ale w sytuacjach, kiedy jest to niemożliwe, kluczowe jest przestrzeganie wytycznych producenta oraz zwracanie uwagi na zgodność specyfikacji.

    Wpisy z tej samej kategorii

    Czytaj dalej

    Głośna praca silnika na wolnych i wysokich obrotach
    Oleje

    Głośna praca silnika na wolnych i wysokich obrotach

    Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego silnik Twojego samochodu zaczyna pracować głośniej niż zwykle? Ta zmiana może sygnalizować szereg problemów technicznych, które wymagają Twojej uwagi. Od nieszczelności w układzie wydechowym, przez problemy z układem zapłonowym, aż po specyfikę pracy zimnego silnika – odkryjemy, jak te elementy wpływają na komfort Twojej jazdy i co możesz zrobić, aby utrzymać swój samochód w doskonałej kondycji.

    author

    Tomasz Pansewicz

    Brand Manager

    Nierówna praca silnika – najczęstsze przyczyny
    Oleje

    Nierówna praca silnika – najczęstsze przyczyny

    Nierówna praca silnika to problem, z którym wielu kierowców musi się zmierzyć. Objawia się on szarpaniem, nieregularnymi obrotami, a czasem nawet zatrzymywaniem się silnika. Jest to sygnał, że coś nie działa prawidłowo. Przyczyny mogą być różne – od zatkania filtrów, przez problemy z układem paliwowym, po uszkodzenia elektroniczne. Zrozumienie przyczyn tego zjawiska jest kluczowe dla efektywnego zarządzania stanem pojazdu.

    author

    Tomasz Pansewicz

    Brand Manager

    10W40: jaki to olej? Co mówi nam to oznaczenie?
    Oleje

    10W40: jaki to olej? Co mówi nam to oznaczenie?

    Olej 10W40 z jego charakterystycznymi właściwościami i szerokim zastosowaniem, stanowi istotny element dbałości o silnik. Czym dokładnie jest ten rodzaj środka smarnego i jakie tajemnice kryją się za jego oznaczeniem? Odpowiadamy.

    author

    Tomasz Pansewicz

    Brand Manager

    Czarny olej silnikowy – dlaczego mieszanka ciemnieje?
    Oleje

    Czarny olej silnikowy – dlaczego mieszanka ciemnieje?

    Czarny olej silnikowy to widok, który często budzi niepokój wśród kierowców. Wiele osób myśli, że jest to bezapelacyjny znak, iż nadszedł czas na jego wymianę. Ale czy na pewno? W tym artykule zagłębimy się w tajniki tego, dlaczego olej silnikowy zmienia swój kolor na ciemniejszy i co to naprawdę oznacza dla naszych silników. Czytaj dalej i zobacz, czy jest się czego obawiać, gdy zauważysz, że środek smarny jest o wiele ciemniejszy, niż podczas wlania go w czasie serwisu olejowego.

    author

    Tomasz Pansewicz

    Brand Manager

    Wymiana oleju w silniku: czy jest niezbędna?
    Oleje

    Wymiana oleju w silniku: czy jest niezbędna?

    Czy wymiana oleju w silniku to tylko rutynowa czynność, czy raczej niezbędna praktyka, mająca realny wpływ na kondycję i żywotność naszego pojazdu? To pytanie, na które każdy posiadacz samochodu powinien znać odpowiedź. Przeanalizujemy więc, dlaczego ta prosta, a jednak tak ważna procedura serwisowa jest kluczowa dla zdrowia naszego samochodu, a także co grozi, gdy ją zaniedbamy.

    author

    Tomasz Pansewicz

    Brand Manager

    Co ile km wymiana oleju? Te liczby zapamiętaj
    Oleje

    Co ile km wymiana oleju? Te liczby zapamiętaj

    Każdy kierowca wie, że regularny serwis olejowy to klucz do zachowania zdrowia i długowieczności silnika. Ale w świecie zmiennych technologii i różnorodnych warunków jazdy, pytanie "co ile km wymiana oleju?" staje się coraz bardziej skomplikowane. Czy warto trzymać się starych zasad, czy może nowoczesne oleje i rekomendacje producentów samochodów oferują nam lepsze rozwiązania? O tym w dzisiejszym wpisie. Zapraszamy.

    author

    Tomasz Pansewicz

    Brand Manager

    Oznaczenie olejów silnikowych – co oznaczają cyfry i litery przy nazwie oleju?
    Oleje

    Oznaczenie olejów silnikowych – co oznaczają cyfry i litery przy nazwie oleju?

    Czy zastanawiałeś się kiedyś, co oznaczają te wszystkie cyfry i litery na etykiecie Twojego oleju silnikowego? Zrozumienie tych oznaczeń jest kluczowe, by wybrać najlepszy możliwy produkt dla Twojego samochodu. W tym artykule przybliżymy tajemnice etykiet olejów silnikowych, pomagając w dokonaniu świadomego wyboru, który zapewni długie i bezproblemowe działanie Twojego silnika. Czytaj dalej i dowiedz się najważniejszych informacji.

    author

    Tomasz Pansewicz

    Brand Manager

    Srebrne opiłki w oleju – czym są i skąd się tam biorą?
    Oleje

    Srebrne opiłki w oleju – czym są i skąd się tam biorą?

    Każdy kierowca wie, że serce jego samochodu to silnik, a jego "krew" to olej silnikowy. Jednak co się dzieje, gdy w tej krwi pojawiają się niepokojące "ciała obce" w postaci srebrnych opiłków? Ten artykuł rzuca światło na to, czym są te drobinki, skąd się biorą i jak mogą wpływać na Twoje auto. Dowiesz się również, jak możesz uchronić swój silnik przed nadmiernym zużyciem i awariami, wykorzystując do tego celu innowacyjne rozwiązania, takie jak ceramiczne oleje silnikowe MIHEL.

    author

    Tomasz Pansewicz

    Brand Manager

    author

    Tomasz Pansewicz

    Brand Manager