Technologia olejów silnikowych Mihel

A.

Polimery

- wielocząsteczkowe związki chemiczne, które zwiększają lepkość i obniżają temperaturę płynięcia oleju. Obecność tych związków wpływa na wielosezonowość oleju i odporność na zużycie.

Detergenty

- podstawową funkcją tych związków jest ograniczenie tworzenia się osadów na powierzchniach metalu. Chronią i czyszczą wiele elementów silnika takich jak ściany cylindrów, tłoków i pierścienie.

Dyspergatory

- mają za zadanie przeciwdziałać tworzeniu się szlamów niskotemperaturowych w oleju i zapobiegają gromadzeniu się zanieczyszczeń stałych.
C.

Bazy olejowe

- olej silnikowy w 80% składa się z baz olejowych. Do produkcji naszych olejów zostały użyte tylko w pełni syntetyczne i wysokiej jakości bazy olejowe. Oznacza to w praktyce, że oleje te charakteryzują się, znacznie lepszymi właściwościami smarnymi mają wyższa lepkość i zawierają znacznie mniej zanieczyszczeń niż oleje mineralne powstałe z destylacji ropy naftowej.
B.

Przeciwzużyciowe modyfikatory tarcia

- w naszych olejach zastosowaliśmy pionierską technologię wzbogacając oleje w komponenty nano ceramiczne. Oznacza to, że oleje MIHEL CERAMIC OIL wykazują znacznie lepsze właściwości smarne niż tradycyjne oleje silnikowe. Zastosowana ceramika wykazuje najniższe współczynniki tarcia pomiędzy powierzchniami metalowymi w silniku oraz ma właściwości przeciwzużyciowe i rewitalizacyjne. Tworzy stała i bardzo wytrzymałą powłokę ceramiczno-metalową, która doskonale odprowadza ciepło i redukuje opory w silniku.

Ceramiczne oleje silnikowe
Rozwój prac w dziedzinie tribologii

 

 

nano protection

 

Postęp techniczny szybko zmienia otaczającą nas świat i rzeczywistość. Nowe odkrycia i dokonania ujawniane przez naukowców towarzyszą nam na każdym kroku i tyczy się to każdej dziedziny nauki. Podobnie jest w branży petrochemicznej, gdzie nano inżynieria zadomowiła się na dobre, dzięki swoim niezwykłym właściwością.

Na wstępie powinniśmy sobie powiedzieć, czym tak naprawdę jest nanotechnologia?

Otóż nanotechnologią nazywamy naukę, która zajmuje się tworzeniem nanostruktur, czyli struktur na poziomie pojedynczych atomów oraz cząsteczek w celu kontrolowania ich ukształtowania już na poziomie cząsteczkowym. Daje to możliwość nadania im indywidualnych, specyficznych cech pożądanych dla określonej dla nich funkcji. Pomaga to doskonale korygować ich prace oraz właściwości.

Technologia NANO PROTECTION® która została opracowana i użyta w olejach MIHEL Ceramic Oil, jest efektem prac w poszukiwaniu rozwiązań rewitalizacji metalu i obniżenia współczynników tarcia na poziomie nanotechnologii. Jest jednoczenie rozwojem prac w zakresie tribologii, która pozwoliła stworzyć unikalny pakiet dodatku. Dodatek ten dzięki swoim niezwykłym właściwością, pożądanym dla cech olejów smarowych pozwolił opracować najwyższej jakości olej o bardzo wysokich parametrach i właściwościach naprawczych.

 TARCIE to największy wróg.

►Tarcie powoduje straty energii i obniżenie efektywności pracy silnika.

►Tarcie jest przyczyną zużycia mechanizmów.

 

 NANO PROTECTION® jak działa?

►Inteligentne nano cząsteczki działają jak miliony łożysk obniżając tarcie oraz starty energii nim wywołane

► W trakcie poruszania się trących części silnika, nano cząsteczki ceramiczne, nie dopuszczają do kontaktu współpracujących powierzchni metalowych. Podczas tego procesu zostają rozbite na drobniejsze frakcje, które pod wpływem wysokiego ciśnienia i temperatury rewitalizują elementy silnika.

►Proces rewitalizacji odbywa się ośrodku olejowym i zachodzi w tzw „węzłach tarcia”czyli w miejscach gdzie, dochodzi do kontaktu dwóch współpracujących ruchomych wzajemnie elementów.

►Tworzą wytrzymałą ochronną warstwę odporną na zużycie o niezwykle niskim współczynniku porowatości
i doskonałych właściwościach przewodzących ciepło.

►Wysoka zdolność przewodności cieplnej i odporność na bardzo wysokie temperatury pozwala doskonale odprowadzać ciepło z silnika za pośrednictwem oleju. Ta cecha pozwala utrzymać stałą optymalną temperaturę pracy silnika, nawet podczas dużych obciążeń co jest bardzo pożądane w motorsporcie oraz przy wysilonych silnikach i współczesnych trendach „downzsizingu”.

WYDAJNOŚĆ I ŻYWOTNOŚĆ SILNIKA

Technologia NANO PROTECTION® zastosowana w olejach pozwala znacznie wydłużyć żywotność podzespołów oraz mechanizmów silnika. Badania i testy, jakie prowadzimy w laboratorium, dowodzą, że postęp, jaki się dokonał za sprawą nano technologi w olejach silnikowych, minimalizuje procesy zużycia blisko dwukrotnie. Oznacza to, że pojazdy mogą pokonywać znacznie dłuższe interwały przy jednoczesnych oszczędnościach energii.

►Niższe zużycie paliwa

►Niższy pobór oleju

►Poprawa osiągów

►Ochrona środowiska za sprawą redukcji emisji CO2

►Dłuższa żywotność silnika

►Rewitalizacja powłoki metalu

Technologia NANO PROTECTION® to chemiczny komponent, który w pełnym zakresie zabezpiecza i odnawia zużyte powierzchnie metalu w strefach tarcia podczas normalnej eksploatacji. Przywraca początkową geometrię mechanizmów, pokrywając je nową, twardą i wytrzymałą warstwą metalo-ceramiki zabezpieczającą przed przyszłym zużyciem.

nano plus

CERAMIHEL dodatek do oleju, redukuje tarcie oraz zużycie w silniku. Dzięki zawartości nano cząsteczek ceramiki wypełnia mikro nierówności metalu oraz nie dopuszcza do kontaktu współpracujących powierzchni mechanizmów. Preparat pod wpływem wysokiej temperatury i ciśnienia, jakie panuje w silniku. Wygładza i rewitalizuje metalowe elementy mechaniczne silnika. Zapewnia ochronę silnik na 60 000 km. Dzięki działaniu mechanicznym i wykorzystaniu energii tarcia do wygładzenia i nadbudowania uszczerbków, rys i defektów w silniku pozwala w pełni odzyskać sprawność silnika i jego mechanizmów. Proces pełnej ceramizacji i odbudowy zachodzi po przejechaniu 5.000 kilometrów. Natomiast pierwsze efekty sa zauważalne znacznie szybciej. Tuz po zastosowaniu można zaobserwować cichszą i równą pracę silnika. Wzrost mocy i niższe zużycie paliwa.

Technologia NANO PROTECTION PLUS® która, została opracowana i użyta w CERAMIHEL, jest efektem prac w poszukiwaniu rozwiązań rewitalizacji metalu i obniżenia współczynników tarcia na poziomie nanotechnologii. Pozwoliło to opracować unikalny dodatek olejowy poprawiający właściwości smarne oraz przeciwzużyciowe. Wielo składnikowa formuła NANO PROTECTION PLUS® została dodatkowo wzbogacona o zawartość stałego smaru w postaci azotku boru oraz pakietu dodatku przeciwzużyciowego.
CERAMIHEL ma zatem podwójne działanie. Jednocześnie tworzy trwałą odporna na zużycie powłokę na podzespołach silnika oraz powoduje utworzenie się cienkiego filmu smarowego powstałego z zawartości dodatków przeciwzużyciowych.

Właściwości:

► Redukuje zużycie paliwa na skutek poprawy sprawności silnika i obniżenia współczynników tarcia.

► Obniża zużycie oleju silnikowego, przywracając prawidłową geometrię mechanizmom.

► Przywraca osiągi silnika, powodując wzrost mocy i momentu obrotowego.

► Ułatwia rozruch silnika i eliminuje całkowicie suchy start, zapewniając ochronę nawet przy braku filmu smarnego.

► Chroni środowisko za sprawą redukcji emisji dwutlenku węgla i szkodliwych substancji będących efektem spalania.

►Regeneruje i rewitalizuje powierzchnie metalu, tworząc ochronną, wytrzymałą warstwę ceramiczną.

►Jest kompatybilny ze wszystkimi silnikami benzynowymi i Diesla. Może być stosowany do każdego oleju.

 

MIHEL CERAMIC OIL– innowacyjne oleje silnikowe oparte na technologii PAO wzbogacone o nanocząsteczki ceramiczne. Specjalna budowa krystaliczna zawartej w nich ceramiki ma udokumentowane osiągnięcia w zakresie zmniejszenia tarcia i zużycia.

MIHEL CERAMIC OIL- dla lepszych właściwości smarnych, lepsza odprowadzalność cieplna, wzrost nośności stałego filmu olejowego.

predkosc tarcia

Prędkość Tarcia – Krzywa Stribecka w odniesieniu do parametrów smarowania. Wynik eksperymentu tribologicznego z użyciem testera krzyżowego (XCT).

powierzchnia tarcia A

Powierzchnia bez Mihel Ceramic Oil

powierzchnia tarcia B

Powierzchnia z Mihel Ceramic Oil po 120 motogodzinach pracy

Nasz innowacyjny produkt Mihel Ceramic Oil® to wysokowydajny olej smarowy do szerokiego zakresu zastosowania w silnikach samochodów osobowych i motorsporcie. Mihel Ceramic Oil® znajduje zastosowanie w wysokowydajnych systemach przenoszenia mocy, w ekstremalnych warunkach wymagających najwydajniejszego smarowania i odprowadzania ciepła. Nano dyspersja cząsteczek ceramicznych w oleju zawarta w wysokiej jakości oleju PAO z drobnymi, krystalicznymi heksagonalnymi cząsteczkami.

Użycie oleju Mihel Ceramic Oil® usprawnia działanie mechanizmów, a tym samym przyczynia się do zmniejszenia zużycia. Zastosowanie oleju Mihel Ceramic Oil® wyznacza nowe standardy wydajności, i oszczędności paliwa. Skuteczność Mihel Ceramic Oil® jest szczególnie widoczna w bardzo wymagających warunkach smarowania, szczególnie wtedy, kiedy towarzyszą temu wysokie temperatury, maksymalne obciążenia i wysokie prędkości tarcia.

powierzchnia tarcia2 A

Powierzchnia bez Mihel Ceramic Oil

powierzchnia tarcia2 B

Powierzchnia z Mihel Ceramic Oil po 120 motogodzinach pracy

Mihel Ceramic Oil® wygładza powierzchnie metalu w warunkach optymalnych dla długiej żywotności

  • Nano cząsteczki ceramiki osiadają na nieregularnych powierzchniach w celu wygładzenia ich. Zmniejsza to współczynnik tarcia, redukując w ten sposób zużycie, co powoduje płynną pracę silnika.
  • Efekt działania jest szczególnie zauważalny w wymagających warunkach dla elementów narażonych na podwyższone zużycie.
  • Skuteczność naprawy zależy od stopnia chropowatości powierzchni trących.
powierzchnia tarcia3 A
powierzchnia tarcia3 B

Mihel Ceramic Oil® zwiększa nośność

  • Zapewnia wzrost nośności stałego filmu smarnego nawet w ekstremalnie trudnych warunkach pracy, zarówno przy niskich jak i wysokich prędkościach tarcia.
  • Wykazuje dużą odporność na ścinanie filmu olejowego
tarcie-obciazenie

W silnikach spalinowych tarcie powoduje straty energii na poziomie 15-25%. Tarcie jest głównym czynnikiem wpływającym na zużywanie się podzespołów w silniku. Nanotechnologia w olejach Mihel redukuje straty energii, zużycie paliwa przy jednoczesnym wydłużeniu żywotności silnika.

tarcie 120

Wykres współczynnika tarcia – Krzywa oparta na zależności pomiędzy współczynnikiem tarcia a czasem trwania próby. Wynik eksperymentu tribologicznego.

Oleje ceramiczne: ROZWÓJ TECHNOLOGICZNY – EWOLUCJA.

Nasza nowatorska technologia niskiego tarcia Ceramic Oil została, po raz pierwszy użyta w 2018 roku w olejach dedykowanych do motorsportu wykazując, wiele zalet i przewagę w porównaniu do tradycyjnych olejów. Niskie współczynniki tarcia, jak i stabilność w bardzo wysokich temperaturach pozwoliły uzyskać lepsze wyniki. Zauważono wzrost osiągów i sprawności podzespołów, jak i zwiększoną wytrzymałość podczas ekstremalnych warunków. We współczesnych czasach i dobie „downsizingu”, czyli uzyskiwania coraz większych mocy z coraz mniejszych pojemności silnika. Tworzy się coraz to bardziej wysilone konstrukcję, które wymagają nadzwyczajnej ochrony i lepszych właściwości niż tradycyjne oleje. Z tego powodu nasza technologia znalazła zastosowanie i idealnie wpisała się w potrzeby samochodów obecnie użytkowanych na co dzień.

Oleje ceramiczne: EKONOMIA I BEZPIECZEŃSTWO

Jednym ze sposobów na obniżenie zużycia paliwa przez silnik jest używanie oleju o obniżonej lepkości, który generuje mniejsze opory wewnątrz silnika. W przypadku konwencjonalnych olejów może wówczas dojść do zjawiska, zbyt cienkiego filmu olejowego pokrywającego podzespoły silnika podczas roboczej temperatury w silniku. Technologia Mihel Ceramic Oil rozwiązuje ten problem, powodując niższe współczynniki oporów, nie wpływając na obniżenie lepkości oleju. Tak więc film oleju jest dostosowany do specyfikacji danego typu silnika. Jednocześnie oleje te charakteryzuje wysoki współczynnik HTHS (lepkość dynamiczna) przy jednocześnie niskich współczynnikach oporów. Dodatkowo nanocząsteczki chronią strukturę metalu, wygładzając jego powierzchnię. To powoduje równomierne rozprowadzenie oleju na trących powierzchniach, gdzie nie dochodzi do zjawiska tarcia suchego.

DLACZEGO NANOTECHNOLOGIA?

W zamkniętych silnikach spalinowych znaczna część energii jest tracona poprzez opory wewnętrzne. Dzieje się tak z kilku powodów: lepkości oleju, która ogranicza poruszanie się podzespołów w silniku, ale także strat wynikających z tarcia pomiędzy pierścieniami tłoka a cylindrem, tarcia na wale korbowym oraz na zaworach. Dla przykładu straty powstałe w wyniku tarcia w układzie przeniesienia napędu wynoszą około 8-12%. Oleje o niższym współczynniku lepkości, które są coraz częściej stosowane we współczesnych samochodach, mają właściwości obniżające straty, ale również jedną z ważnych cech jest mniejsza ochrona przed zużyciem. Tu z pomocą nadchodzi nam nanotechnologia, która została opracowana jako wysokiej jakości dodatek typu Anti-wear, czyli zapobiegający zużyciu. Ta technologia znalazła idealne zastosowanie w nowoczesnych samochodach posiadających systemy START/STOP gdzie olej od pierwszych milisekund po starcie musi odpowiednio chronić panewki w silniku.

mikroskop1

Obraz z mikroskopu SEM Próbka Mihel Ceramic Oil – średnica cząstek w zakresie 5-31nm. POWIĘKSZENIE X 100,100

mikroskop2

Obraz z mikroskopu SEM Próbka Mihel Ceramic Oil – średnica cząstek w zakresie 5-31nm. POWIĘKSZENIE X 14,100

Inteligentne nanocząsteczki

Nanocząstki, pomimo niewielkiej objętości mają bardzo duże pole powierzchni czynnej. Ta technologia umożliwia, większej liczbie atomów, oddziaływanie z innymi materiałami co prowadzi do wzrostu aktywności. Są to komponenty powierzchniowo czynne o niezwyklej skuteczności ze względu na strukturę cząsteczki i jej wielkość. Dzięki temu rozwiązaniu można projektować cząsteczki, które cechują się konkretnymi i pożądanymi właściwościami. Nanocząstki ceramiki przez wniknięciem w strukturę metalu spełniają jeszcze jedną ważną funkcję. Działają jak nanołożyska kulowe, które wypełniają luzy pomiędzy ruchomymi elementami silnika – nie dopuszczając do kontaktu metali.

Innowacja i dłuższa wydajność

Nasz innowacyjna technologia zastosowana w olejach pozwala znacznie wydłużyć żywotność podzespołów oraz mechanizmów silnika. Badania i testy, jakie prowadzimy w laboratorium, dowodzą, że postęp, jaki się dokonał za sprawą nanotechnologi w olejach silnikowych, minimalizuje procesy zużycia blisko dwukrotnie. Oznacza to, że pojazdy mogą pokonywać znacznie dłuższe interwały przy jednoczesnych oszczędnościach energii. Ponadto nanoceramika ma doskonałe właściwości, przewodzące ciepło, jest odporna na bardzo wysokie temperatury i doskonale odprowadza ciepło z silnika.

Co powinieneś wiedzieć o olejach silnikowych?

KLASA LEPKOŚCI SAE (Society of Automotive Engineers)

określają klasy lepkości. I tak np. w nazwie SAE 5W-40 liczba przed literą W oznacza lepkość przy niskich temperaturach, im niższa wartość przed literą W, tym bardziej płynny olej w niskich temperaturach (W = Winiter). Liczba po literze W oznacza lepkość w wysokich temperaturach. Im wyższa „lepkość ciepła”, tym większe obciążenia wytrzymuje olej w wysokich temperaturach. W celu uniknięcia pomyłki przy doborze olejów silnikowych i przekładniowych, klasy lepkości olejów przekładniowych określa się według SAE.

zakres temperatur

KLASYFIKACJE API (American Petroleum Institute)

opisują amerykańskie wymagania i kryteria klasyfikacji jakości olejów silnikowych. Podstawowy podział dotyczy tutaj silników benzynowych (oleje oznaczane literą „S”) oraz Diesla („C”). Zawsze po literze, która oznacza tutaj przynależność do rodzaju danego silnika, umieszczona jest druga litera oznaczająca normę właściwą tego płynu eksploatacyjnego. Co istotne im dalsza litera alfabetu tym norma oleju jest wyższa i nowsza, a co za tym idzie, jego klasa jest lepsza, np. SN > SL, SL > SG, CI > CS itp. Dodatkowo w przypadku olejów do silników wysokoprężnych wyróżnia się jeszcze podnormy występujące po kombinacji liter i określane w cyfrach, np. CF-2, CH-4, CJ-4.

Wybierając olej do silnika swojego samochodu, zawsze można dobrać olej o wyższej normie i lepszych parametrach od tych, do jakich silnik został zaprojektowany, ale tylko przy „sąsiadujących” ze sobą normach (np. olej SN zamiast SM). Dolewanie oleju o niższej normie (słabszych parametrach) może natomiast prowadzić do szybszego zużycia podzespołów lub nawet uszkodzenia jednostki napędowej. Podobny efekt można uzyskać przy dolewaniu olejów spełniających nowe normy do starszych jednostek, np. olej SN zamiast SG. Wiele przydatnych informacji katalogi doboru oleju znajdziecie na tutaj

KLASYFIKACJA ACEA

Ponieważ europejskie warunki eksploatacyjne i charakterystyki silników różnią się zasadniczo od amerykańskich, organizacja ACEA (Association des Constructeurs Europeens d’Automobiles) wprowadziła w 1996 roku własny system klasyfikacji olejów. Bazuje on na systemie klasyfikacji API, koncentrując się głównie na dwóch aspektach: wymaganiach odnośnie właściwości środków smarnych oraz obowiązujących norm emisji spalin EURO. Ponadto uwzględnia ona pozytywne wyniki testów w zdefiniowanych silnikach pojazdów europejskich. Aktualna klasyfikacja ACEA-2004 opisuje oleje różnych klas jakości, przy czym A (A1, A2, A3, A5) oznacza oleje do samochodów osobowych z silnikami benzynowymi, B (B1, B2, B3, B4, B5) to oleje do samochodów osobowych z silnikami Diesla, C (C1, C2, C3, C4) to oleje silnikowe z limitowanym poziomem SAPS, a E (E2, E6, E7) to olej do samochodów ciężarowych z silnikami Diesla.

Jak czytać parametry olejów

LEPKOŚĆ (tarcie wewnętrzne)

właściwość płynów i plastycznych ciał stałych charakteryzująca ich tarcie wewnętrzne wynikające z przesuwania się względem siebie warstw płynu podczas przepływu. Lepkość jest jedną z najważniejszych cech płynów. Lepkość oleju zawsze spada wraz ze wzrostem jego temperatury.

WSKAŹNIK LEPKOŚCI (ang. viscosity index VI)

(ang. viscosity index VI) – mówi nam o tym jak bardzo zmienia się lepkość oleju podczas zmiany temperatury. Im wskaźnik lepkości jest wyższy tym ta zmiana jest mniejsza. Ze względu na trwałość smarowanych elementów oleje powinny być możliwie jak najbardziej płynne w niskich temperaturach, ale ich lepkość nie może być za niska w temperaturze pracy. Wysoki wskaźnik lepkości pokazuje nam, że olej dobrze spełnia swoje zadania w różnych temperaturach.

LEPKOŚĆ (HTHS)

Lepkość wysokotemperaturowa HTHS (High Temperature High Shear Rate), zwana także lepkością dynamiczną mierzona jest w mili Paskalach na sekundę (mPa*s) przy 150o C i przy wysokim ścinaniu ślizgu 106s-1 i opisuje zachowanie środka smarnego na poszczególnych elementach silnika: na ścianie cylindra, na łożysku korbowodu, lub na łożysku wału korbowego.

LEPKOŚĆ STRUKTURALNA CCS

Jest to tak zwana próba zimnego startu, mówi nam jak szybko, olej silnikowy będzie przepompowany po całym silniku. Podawany jest w mPa*s. Parametr ten mierzony jest przy temperaturze -30°C. Im ta wartość jest niższa tym olej, szybciej jest przepompowywany po całym układzie oraz lepiej chroni silnik przed zużyciem podczas zimnego rozruchu. Dobry olej powinien mieć nie więcej jak 6000 mPa*s

GRANICZNA TEMPERATURA POMPOWALNOŚCI MRV

Informuje nas o najniższej temperaturze, przy której olej może zostać przepompowany ciągłą strugą w układzie smarowania. Tyczy się to rozruchów na zimnym silniku. Szczególnie ważne jest to w zimie, przy ujemnych temperaturach. MRV podawane jest w temperaturze -30°C, -35°C lub -40°C w mPa*s. Graniczna Temperatura pompowalności pomaga upewnić się, że olej smarny chroniący silnik rzeczywiście spełnia swoje zadanie nawet w niskiej temperaturze i czy chroni silnik podczas zimnego rozruchu.

LICZBA ZASADOWA TBN (Total Basic Number)

Parametr oleju silnikowego charakteryzujący jego zdolności myjąco – dyspergujące. Jest to miara zawartości detergentów i dyspergatorów w oleju odpowiedzialnych za mycie i neutralizację kwaśny produktów spalania oleju i paliwa. Jest podawana jako zawartość KOH (wodorotlenek potasu). W przypadku silników diesla, ze względu na cięższe warunki pracy, liczba zasadowa TBN oleju powinna być wyższa.

ODPAROWALNOŚĆ NOACKA

określa tendencję oleju do odparowywania w wysokich temperaturach. Nowoczesne silniki wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa i turbosprężarki generują większe ilości ciepła. W podwyższonej temperaturze, na przykład podczas pracy pod
dużym obciążeniem lub w trakcie jazdy w przy wysokich temperaturach lekkie molekuły oleju mogą parować. Im wyższą odparowalność ma olej, tym niższa będzie temperatura, w której zacznie go ubywać. Im więcej go odparuje, tym mniej pozostanie go w układzie smarowania silnika i tym szybciej użytkownik będzie musiał uzupełnić braki. Z tego powodu zużycie oleju może być czasem odnotowane jako nieregularne. Odparowalność skutkuje nie tylko zmniejszeniem poziomu oleju, ale również poprzez odparowanie lekkich molekuł oleju sprawia, że jego lepkość wzrasta.

Olej o wyższej lepkości zmusza silnik do cięższej pracy co wpływa na:

  • niższą wydajnością pracy,
  • zwiększoną konsumpcję paliwa,
  • gorszy zimny start silnika,
  • zwiększoną ilość depozytów w silniku (zanieczyszczeń),
  • zaburzenie balansu w formule oleju, podwyższenie stężenia dodatków.
ceramic oil 7900
ceramic oil 9100
ceramic oil 9600

Korzyści z używania Mihel Ceramic Oil®

pikt1

Wysoka wydajność

Wzrost możliwości obciążenia wynika bezpośrednio z zawartością stałego smaru w postaci nanocząstek ceramiki. Suchy film smarny i jego smarność pozostają stałe nawet przy dużych obciążeniach. Chropowatości powierzchni pozostają chronione, poprzez wygładzenie ich struktury wypełniając i rewitalizując mikro uszkodzenia. Mihel Ceramic Oil® wykazuje dobre właściwości smarne oraz doskonałą płynność w szerokim zakresie temperatur.

pikt2

Ekonomia

Zużycie paliwa i energii jest zmniejszone w wyniku niższych współczynników tarcia za sprawa nanocząstek wnikających w strukturę metalu. Ma to bardzo pozytywny wpływ na sprawność mechaniczną, wydajność i ekonomię. Zastosowanie Mihel Ceramic Oil® zwiększa długotrwały cykl życia podzespołów dzięki mocnej warstwie odpornej na zużycie, która powstaje na współpracujących powierzchniach.

pikt3

Produktywność

Mihel Ceramic Oil® jest łatwy w użyciu i przeznaczony do wielu rodzajów silników. Dobór należy przeprowadzić na podstawie katalogu doboru olejów Mihel bądź na podstawie specyfikacji i norm dedykowanych do konkretnej jednostki silnikowej. Oferuje wysoką kompatybilność i optymalizuje wydajność pracy silnika.

pikt5
kłudka

Mihel Ceramic Oil® poprawia odporność na temperaturę

Oleje Mihel wykazują szczególna odporność i stabilność na wysoką temperaturę. Nanoceramika zawarta w oleju jest wytrzymały do temperatury 900 ° C w spalaniu tlenowym i temperatury powyżej 2000 ° C w warunkach próżni. Technologia Mihel Ceramic Oil to ustanawianie nowej wydajności w porównaniu z innymi smarami, takmi jak PTFE (teflon), dwusiarczek molibdenu, dwusiarczek wolframu czy grafit.

Bezpieczny w użyciu

Mihel Ceramic Oil® jest fizykochemicznie obojętny
i kompatybilny z uszczelnieniami w silniku i innymi komponentami na bazie gumy. Spełnia bądź przewyższa, wiele norm producentów silników co oznacza, że jest to olej wysokiej jakości i bezpieczny w zastosowaniu. Skuteczność nano cząstek ceramiki jest zachowana nawet w ekstremalnych warunkach pracy, jak również podczas wysokiej temperatury.