Lamborghini Huracan
V10 FSI
TECHNOLOGIA OLEJÓW SILNIKOWYCH MIHEL
Postęp technologiczny szybko zmienia otaczający nas świat i rzeczywistość. Nowe odkrycia i dokonania ujawniane przez naukowców towarzyszą nam na każdym kroku i dotyczą każdej dziedziny nauki. Podobnie jest w branży petrochemicznej, gdzie dzięki swoim niezwykłym właściwościom nanotechnologia zadomowiła się już na dobre.
Technologia NANO PROTECTION®, która została opracowana i użyta w olejach MIHEL Ceramic Oil® jest efektem prac w poszukiwaniu rozwiązań rewitalizacji metalu i obniżenia współczynników tarcia. Jest jednocześnie rozwojem prac w zakresie tribologii, która pozwoliła stworzyć unikalny pakiet dodatków. Dodatki te dzięki swoim niezwykłym właściwościom pożądanym dla cech olejów silnikowych pozwoliły opracować najwyższej jakości olej o bardzo wysokich parametrach i właściwościach naprawczych.
Nasze produkty oparte o technologię PAO zostały wzbogacone o nanocząsteczki ceramiczne. Specjalna budowa krystaliczna zawartej w nich ceramiki ma udokumentowane osiągnięcia w zakresie zmniejszenia tarcia i zużycia elementów silnika.
W MIHEL wiemy, że
Jak to działa?
Dlaczego warto wybrać
Nasz innowacyjny produkt MIHEL Ceramic Oil® to wysokowydajny olej silnikowy do szerokiego zastosowania w silnikach samochodów osobowych oraz w motorsporcie. MIHEL Ceramic Oil® znajduje zastosowanie w wysokowydajnych systemach przenoszenia mocy, w ekstremalnych warunkach wymagających najwydajniejszego smarowania i odprowadzania ciepła. Nanodyspersja cząsteczek ceramicznych w oleju zawarta w wysokiej jakości oleju PAO z drobnymi, krystalicznymi heksagonalnymi cząsteczkami.
Użycie oleju MIHEL Ceramic Oil® usprawnia działanie mechanizmów, a tym samym przyczynia się do zmniejszenia ich zużycia. Zastosowanie oleju MIHEL Ceramic Oil® wyznacza nowe standardy wydajności i oszczędności paliwa. Skuteczność MIHEL Ceramic Oil® jest szczególnie widoczna w bardzo wymagających warunkach smarowania - szczególnie wtedy, gdy towarzyszą temu wysokie temperatury, maksymalne obciążenia i wysokie prędkości tarcia.
Baza wiedzy MIHEL
Society of Automotive Engineers
Określa klasy lepkości olejów i tak np. w nazwie SAE 5W-40 liczba przed literą W oznacza lepkość w niskich temperaturach. Im niższa wartość przed literą W, tym bardziej płynny jest olej w niskich temperaturach (W = Winter). Liczba po literze W oznacza lepkość w wysokich temperaturach. Im wyższa "lepkość ciepła", tym większe obciążenia wytrzymuje olej w wysokich temperaturach. W celu uniknięcia pomyłki przy doborze olejów silnikowych i przekładniowych klasy lepkości olejów przekładniowych określa się według SAE.
Opisuje amerykańskie wymagania i kryteria klasyfikacji jakości olejów silnikowych. Podstawowy podział dotyczy tutaj silników benzynowych (oleje oznaczane literą „S”) oraz Diesla („C”). Zawsze po literze, która oznacza przynależność do rodzaju danego silnika, umieszczona jest druga litera oznaczająca normę właściwą dla tego płynu eksploatacyjnego. Co istotne, im dalsza litera alfabetu, tym norma oleju jest wyższa i nowsza, a co za tym idzie, jego klasa jest lepsza, np. SN > SL, SL > SG, CI > CS itp. Dodatkowo w przypadku olejów do silników wysokoprężnych wyróżnia się jeszcze podnormy występujące po kombinacji liter i określane w cyfrach, np. CF-2, CH-4, CJ-4.
Wybierając olej do silnika swojego samochodu, zawsze można dobrać olej o wyższej normie i lepszych parametrach od tych, do jakich silnik został zaprojektowany, ale tylko przy "sąsiadujących" ze sobą normach (np. olej SN zamiast SM). Dolewanie oleju o niższej normie (słabszych parametrach) może natomiast prowadzić do szybszego zużycia podzespołów lub nawet uszkodzenia jednostki napędowej. Podobny efekt można uzyskać przy dolewaniu olejów spełniających nowe normy do starszych jednostek, np. olej SN zamiast SG.
Europejskie warunki eksploatacyjne i charakterystyki silników różnią się zasadniczo od amerykańskich, dlatego organizacja ACEA (Association des Constructeurs Europeens d’Automobiles) wprowadziła w 1996 roku własny system klasyfikacji olejów. Bazuje on na systemie klasyfikacji API, koncentrując się głównie na dwóch aspektach: wymaganiach odnośnie właściwości środków smarnych oraz obowiązujących normach emisji spalin EURO.
Ponadto uwzględnia ona pozytywne wyniki testów w zdefiniowanych silnikach pojazdów europejskich. Aktualna klasyfikacja ACEA-2004 opisuje oleje różnych klas jakości, przy czym A (A1, A2, A3, A5) oznacza oleje do samochodów osobowych z silnikami benzynowymi, B (B1, B2, B3, B4, B5) to oleje do samochodów osobowych z silnikami diesla, C (C1, C2, C3, C4) to oleje silnikowe z limitowanym poziomem SAPS, a E (E2, E6, E7) to olej do samochodów ciężarowych z silnikami diesla.
Wybierany przez najbardziej wymagających użytkowników